2012. augusztus 4., szombat

Eperfagylalt


A fagylalt nálam most az új őrület. A dagasztógéphez lehet venni kiegészítőnek fagylaltgépet is, amiről már az elején tudtam, hogy muszáj beszereznem! Ugyan még csak kétféle fagyit készítettem vele, de már most nagy a szerelem. 
Tudom, hogy már messze nincs eperszezon, de hátha más is csinált úgy, mint én, és tett el fagyasztóba epret, amiből most csinálhat eperfagyit. : ) 
Ígérem, hogy a többi fagylaltrecept a szezonális gyümölcsökhöz fog igazodni, vagy nem gyümölcsfagyi lesz.

A recept elkészíthető fagylaltgép nélkül is. Ilyenkor az összekevert masszát egyszerűen tegyük be a fagyasztóba és 15 percenként keverjünk át.

Aki géppel csinálja, annak pár jó tanács:
  • olvassa el a tájékoztatót, mert nagyon hasznos!
  • a gépet a leírásnak megfelelő ideig tartsuk a fagyasztóban használat előtt
  • az összeállított masszát jól lehűtve tegyük csak bele a gépbe. Akár már az elkészítés előtt egy nappal is be lehet keverni a fagylaltot.
  • a masszát már működő gépbe kell folyamatosan önteni, ezzel el lehet kerülni azt, hogy a fagyi rögtön ráfagyjon a gép oldalára.
  • a mi gépünk 30 percet írt elkészülési időnek, de kb. 10 perc után már jelezte is, hogy készen van. Gyorsan beletettem egy másik, már kikevert adagot is, hátha azzal még megbirkózik, de ahhoz sajnos már nem volt elég hideg a gép, így a citromfagyit már én is kevergetéssel oldottam meg. (A következő fagyi a blogon a citrom lesz.)

Hozzávalók

25 dkg eper
7 dkg cukor
1 dl habtejszín
1 dl magas zsírtartalmú tej
fél citrom leve

Az epret kiolvasztottam, összeturmixoltam és elkevertem benne a citrom levét és a cukrot.

Kicsit vérengzősnek hat, de nem öltem meg senkit.
Pár receptnél olvastam olyat, hogy a tejszínt fel kell verni, de sokan csak simán, folyékony állapotban adják a többi összetevőhöz. Én végül a felverés mellett döntöttem, de amikor hozzáadtam az eperhez, összeesett az egész, szóval nem tudom, hogy volt-e ennek bármi értelme.

Nem túl gusztusos.
Akinek nincs fagyigépe, az végzett is. A masszát tegye bele egy dobozba és mehet is a fagyasztóba. 15 percenként egy alapos keverés rajta (azt nem írják sehol, hogy hányszor, szerintem addig kell csinálni, amíg a kívánt állagot el nem éri), és készen vagyunk.

Aki géppel dolgozik tovább, az öntse egy kancsóba a masszát (így könnyű lesz majd beleönteni a gépbe) és tegye pár órára a hűtőbe.

Állítsuk össze a gépet, öntsük bele a fagyit a már működő gépbe, és elkészítés után már fogyaszthatjuk is.

A házi fagyi állaga sosem lesz olyan, mint a boltié (keményebb lesz), ezért felhasználás előtt érdemes kicsit szobahőmérsékleten tartani, hogy könnyebben adagolható legyen.
Cserébe viszont azt teszünk bele, amit csak akarunk!

4 megjegyzés:

  1. "Az eperfagyi, eperfagyi jaj, de finom, édes is meg hűvös is az ajkaimon...":)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. : )))))
      Kaphatsz belőle ;) csak el kell jönnöd érte, mert nem szállítható. Wii-s estére csinálok max neked.

      Törlés
  2. A citromos milyen lett? Én sárgadinnyéssel próbálkoztam a fagyasztóban, de hiába kevertem át negyedóránként, kőkeményre fagyott, a legcsekélyebb mértékben sem volt krémes. Kíváncsi vagyok, mit ronthattam el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A citromos is jön majd a blogra : ) Amúgy finom lett, és érdekes módon az az egy nem fagyott meg teljesen. A csoki és az eper is keményre fagyott, de azt írják, hogy ez normális. Szervírozás előtt ki kell venni, hogy olvadjon. Szóval szerintem nem érdemes nagy adagot csinálni, mert különben ki-le olvasztgathatod, ami nem túl jó. Amúgy a géppel, amikor készen lett, az állaga teljesen fagyi volt, akkor kell rögtön megenni : )

      Törlés

Google+