2012. augusztus 3., péntek

Mediterrán összefoglaló


Jöjjön egy kis ízelítő az ételekről, amiket ettünk és a fűszernövényekről, növényekről, amikből hoztunk : )

A mediterrán területeken az a legjobb, hogy fűszernövényekbe botlik az ember minden sarkon. Persze, tudom, hogy nem szép dolog haza is hozni belőlük, de mentségünkre legyen mondva, hogy mindegyikből csak kis darabot vágtunk le. Hazaszállításkor nem reklámoztuk a határon egyik növényt sem, de szerencsére nem pakoltattak ki minket.

Babérlevél


Kerülgettük a bokrot jó pár napig, levettünk egy-egy levelet, félbetörtük, hogy erősebb illata legyen, és így próbáltuk meg beazonosítani, hogy tényleg babér-e az a babér. Végül úgy döntöttünk, hogy az. Mivel nálunk viszonylag kevés fogy belőle, ezért én csak pár levelet tartalmazó hajtást vágtam le. Sajnos a szárításáról nem sokat találtam a neten, vagy csak nem kerestem kitartóan, így én a lakásban hagytam az asztalon. Simán száradni kezdett, nem fonnyad, csak láthatóan veszít a víztartalmából.
Hoztunk egy hajtást további nevelés céljából is, ez egyelőre egy tejfölös pohárba van, gyökérnövesztés céljából.

Rozmaring

Ezt csak privát kertekben találtunk, így erről lopni nem akartunk, az még sem lett volna túl szép dolog. Viszont lelkesen tapogattuk mindenhol, mert nagyon finom, intenzív illata van. Aki esetleg próbálkozna saját példánnyal, annak jó hír, hogy mindenhol cserépben láttuk, így elvileg ennek nincs akadálya.


Füge

Fügefa kb. minden kertben, minden gazdátlan telken van, így könnyű hozzá jutni. Még éretlenek voltak (zöldek), így  nem is szedtünk belőlük kóstolónak sem. Akkor jó, ha sötét lilás színe van. Ha utószezonban megyünk, akkor bátran legelhetünk belőle úton-útfélen.




És egy kis szobanövénynek való, a leander

Tavalyról már hoztunk egy hajtást, (ami idén nyáron őrületes növekedésnek indult), de idén újabb hajtással gazdagodtunk. A lényeg mindig az, hogy ne fás, hanem zöld hajtást vágjunk le a növényről (a fás nem gyökerezett meg). Ha már szép gyökere van, ültessük el. Az első télen tartsuk a lakásban, majd tavasszal, ha már nincs fagy, mehet is az erkélyre. Szereti a sok napfényt, és a vizet. Könnyen tetvesedik, de tetűirtóval ez könnyen is orvosolható.

Az első nevelésünk, vagyis inkább Zolié.
A növénylopáson kívül finom ételeket is ettünk. Sajnos csak párról van fotó, mivel mindig akkor jutott eszembe fotózni, mikor elégedetten és jóllakottan hátradőltem.

Pizza

A horvát pizza finom, a tésztája vékony, a feltét mennyisége pedig se nem sok, se nem kevés. Az egyik kedvencem ez a friss ruccolával és reszelt feta sajttal megszórt verzió volt. Különösen a feta sajt tetszett így, mivel töményen kevésbé szeretem, de ezt nekem találták ki.




Ettünk halat is, ez volt az egyik verzió:




A másik nagy kedvenc a kis cappucino volt:




No meg persze fagyi, töménytelen mennyiségben, de erről egy fotó sem készült. Helyette viszont jön a következő poszt a hétvégén: saját, házi készítésű fagyi, már ha sikerül elkészíteni : )
(Egyelőre a bevásárlást sem sikerült egy körben abszolválnom, pedig esküszöm, hogy elolvastam a receptet.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+