2012. augusztus 9., csütörtök

Citromfagylalt



(Először is, a fotóért én kérek elnézést! A következő szervírozáskor készítek sokkal jobbat, díszesebbet!)
Jöjjön a következő fagylalt, a citromos. Ez újfent nagyon egyszerű, mindent csak össze kell kutyulni és készen is vagyunk. Az összes általam talált recept 2-3 citrom levét és reszelt héját írja. Elsőre én két citrom levét adtam hozzá, de nagyon tömény lett. Szerintem elegendő egy citrom is hozzá, de mindenki döntse el ezt az összeállításkor. Szóval tessék kóstolni!

Hozzávalók

1-2 citrom leve és reszelt héja
1 dl habtejszín (nekem a tetra pakkos vált be)
1 dl magas zsírtartalmú tej
10 dkg cukor

Az elkészítéskor elbambultam és egyetlen fotót sem lőttem, így mondhatjuk, hogy ez nem egy fotós poszt lett.
A hozzávalókat egyszerűen keverjük el. A tejszínt én felvertem, de ahogy az eperfagyinál, itt is fölösleges volt, mert a végeredmény teljesen folyós massza lett.

Akinek nincs fagyigépe, az végzett is. A masszát tegye bele egy dobozba és mehet is a fagyasztóba. 15 percenként egy alapos keverés rajta (azt nem írják sehol, hogy hányszor, szerintem addig kell csinálni, amíg a kívánt állagot el nem éri) és készen vagyunk.

Aki géppel dolgozik tovább, az öntse kancsóba a masszát (így könnyű lesz majd beleönteni a gépbe) és tegye pár órára a hűtőbe.

Állítsuk össze a gépet, öntsük bele a fagyit a már működő gépbe. Elkészítés után már fogyaszthatjuk is. A maradékot én dobozban tárolom a fagyasztóban. Ez lett az egyetlen olyan fagyim (eddig hármat csináltam), ami nem fagyott kőkeményre az éjszaka során, de hogy ez miért nem történt meg, azt még nem tudom. : )
Ha mégis keményre fagyna, akkor fogyasztás előtt negyed órával vegyük ki a fagyasztóból, hogy kicsit ki tudjon olvadni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+