2013. június 2., vasárnap

Lasagne, házi tésztából






Életem első, igazi olasz lasagne-ját két vagy három évvel ezelőtt, karácsonykor ettem. Természetesen Furio követte el. Isteni finom volt, a tésztát is Ő gyúrta hozzá, amit össze sem lehetett hasonlítani a bolti tésztával. Ez megsütve is puha volt, mint a vaj. Kb. azóta tervben volt nálunk, hogy elkészítjük mi is, igazi házi tésztával, de aztán ezt is csak halogattuk, egészen máig. Hozzá kell tennem, hogy én ma is le akartam fújni a projektet, mert nagyon megcsúsztunk, de Zoli kitartott a terv mellett, így végül fél kettőre el is készültünk vele.

Első körben főztünk egy bolognait. Ez már fenn van a blogon, így nincs más dolgom, mint linkelni egyet :P Bolognai szósz
Annyi eltérés van csak, hogy most kihagytuk a vörösbort belőle. Egy kevés szósz egyébként maradt a végén, de ezt lefagyasztottam bolognai szósznak. Majd valamelyik hétköznap jó lesz ebédnek, ha nincs időm főzni.

Amíg a hús puhult, Zoli összeállította a tésztát.

Hozzávalók

30 dkg liszt
3 egész tojás
1 csapott teáskanál só
kevés langyos víz, ha nem állna össze

Elég száraz, kemény tészta lesz a végeredmény. Ha nagyon nem akarna összeállni, akkor kevés vizet adjunk hozzá. Ha készen van, tekerjük be celofánba és tegyük be a hűtőbe fél órára.

Ha letelt a fél óra, akkor vegyük elő a tésztát és vágjuk négy egyenlő részre. A tésztát nagyon vékonyra kell nyújtani. Ezt csinálhatjuk sodrófával is, (tényleg lehetséges így is, én emlékszem, hogy nagyi levesbetétet csinált mindig így, kézzel nyújtotta ki, annyira, hogy szinte át lehetett látni a tésztán), vagy ha van spéci tésztanyújtó gépünk, akkor dolgozzunk azzal! Nekünk van ilyen gépünk, még Zolinak vettem születésnapjára több éve. Akkor sokat használtuk, aztán felkerült a szekrény tetejére, és ott is maradt kb. az elmúlt két évben. 

A gép és a hátérben a tészta.
A géppel szép hosszú csíkokat kaptunk a végén:



Amire szükségünk van még, az a besamel mártás. Egy kis módosítás: Józsefnek álcázott Anikó hívta fel rá a figyelmemet a kommentekben, hogy Furio nem is tesz bele besamelt, így akár el is hagyhatjuk, Furio olaszként csak jobban tudja, mi kell bele!
Aki ennek ellenére tenni szeretne bele:

Hozzávalók
 
4 evőkanál vaj
4 evőkanál liszt
0,5 l tej
szerecsendió

A vajat alacsony lángon megolvasztjuk, majd folyamatos kevergetés mellett rászórjuk a lisztet. Lassan felöntjük a langyos tejjel. Szórjunk rá kevés szerecsendiót és addig főzzük, amíg krémes állagú nem lesz. 
(Én annyira nem vagyok oda ezért a mártásért, nekem túlságosan is tömény íze van, ezért mi ennek az adagnak kb. a felét használtuk csak fel.)

Kezdődhet is az összeállítás, de ehhez reszeljünk még sajtot :)

Szóval, valahogy így fog kinézni az asztal, ha mindent odakészítünk:


A jénait vajazzuk ki és tegyünk az aljára tésztát. Ezt kenjük meg a mártással, merjünk rá 2-3 kanál darált húst, majd szórjunk rá egy kevés sajtot. Erre aztán jöhet újra egy réteg tészta, mártás, hús, sajt, amíg el nem fogynak az összetevők.


A legtetejét tészta réteggel zárjuk és erre szórjuk rá a sajtot.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig süssük. Sokkal tovább ne, mert a tészta meg fog keményedni. Bolti tészta esetében hosszabb sütési idővel számoljunk, kb. 40 perccel.

6 megjegyzés:

  1. a besemal ben amúgy van egy kevés só és bors is.:) még ha a Vali nem is szereti.:) (mármint a Besamelt)

    VálaszTörlés
  2. Furio tesz besamelt a lasagnában? Én úgy tudtam, hogy nem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy nem. Én nem emlékeztem rá, hogy tenne, de arra sem, hogy nem, szóval mi raktunk bele. De akkor ezek szerint ez legközelebb ki is maradhat.

      Törlés
    2. Nem tett. Legalábbis emlékszem arra, hogy csodálkoztunk, hogy nincsen benne besamel, aztán megállapítottuk, hogy ez valszeg ilyen magyar képzelgés, hogy ami olasz, abban van besamel.

      Törlés
    3. Igazából nekem nem hiányozna belőle, nem vagyok érte oda.

      Törlés

Google+