2013. június 7., péntek

Mihez kezdhetünk hat kiló eperrel

Kép forrás: Innen


Annak ellenére, hogy egy tetű lassúságával írom az új posztokat, az eperszezonnak köszönhetően dübörög a blog nézettsége. Napról-napra látogatottsági rekordokat dönt az oldal (persze csak a saját rekordjait). Szeretnék egy kis segítséget nyújtani azoknak, akik épp hat kiló eper fölött tanakodnak, mihez is kezdjenek vele, ezért összeszedtem az oldalon fellehető összes epres receptet ebbe a posztba.



Az első, és leggyorsabb feldolgozási módszer a lekvár/dzsem főzés. Mivel tavaly munka utána, este érkezett az eperszállítmányom nem vacakoltam hagyományos befőzéssel, hanem a gyorsabb, jamfixes utat választottam: Eperlekvár készítése


A lekváron felül még mindig bőven volt eprem, ennek egy részét eltettem a fagyasztóba. Ehhez nincs külön poszt :) Egyszerűen csak megmostam az epreket, levettem a zöld kalapjukat, megvártam míg megszáradnak, majd telepakoltam velük egy dobozt. Aki most először szeretne fagyasztóba tenni epret, annak jelezném, hogy kiolvasztáskor elég gusztustalan lesz az eredmény, mert összesnek, plöttyek lesznek a gyümölcsök, vagyis senki se számítson arra, hogy decemberben a TV előtt roppanós epret fog enni a fagyasztóból.

A fagyasztott eper viszont tökéletesen megállja a helyét minden más módon, ahol a friss eper is:

Felhasználhatjuk torták krémjéhez: Eperkrémes torta



Készíthetünk belőle eperturmixot: Eperturmix



Vagy akár fagylaltot is: Eperfagyi

Ehhez csinálnom kell új fotót :)
 
Az idei évben a nagy epres álmomat élhettem ki, mivel hozzájutottam életem első igazán méregdrága pezsgőjéhez, amihez elnassoltunk egy kevés idei epret (a filmekben mindig így rendelik a hotelben:  "-Pezsgőt kérnénk és egy kis epret!"). Hát, nem volt akkora élvezet, mint gondoltuk, az eper finom volt, a pezsgő már kevésbé. Van ez így :)
 
(Forrás: Innen )
 

4 megjegyzés:

  1. Én mondtam, hogy add nekem azt a pezsgőt, jobban fogom értékelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Járt volna mellé egy üveg jamfixes lekvár is, amit meg kellett volna enned.

      Törlés
    2. De én legalább nem kevertem volna bele a drága pezsgőbe. :P

      Törlés
    3. Ki mondta, hogy belekevertük? A fotón benne van az eper, de mi szigorúan hozzá ettük, és nem belőle.

      Törlés

Google+