2011. november 11., péntek

Pácolt csirke, gyorsan



Ez egy igazi kezdő húsétel, gyors, egyszerű és nem kíván szaktudást. Ezért is került ide :) Megúszós kajának is szoktam hívni, mivel pikk-pakk elkészül.

Hozzávalók (kb. 3 adag)

40 dkg csirkecomb vagy csirkemell
1,5 kanál szárnyas fűszerpác
1 kanál mustár
2 gerezd fokhagyma
olaj

Elsőnek a húspácot készítsük el. Csak magában a fűszersó is elegendő, de ha szeretnénk kicsit feldobni, adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát és a kanál mustárt. A tálba tegyünk olajat, nem kell sokat, pár ujjnyit csak, mert a hús úgy is kiszorítja vagy mi (van erre egy fizikai törvény is, vízzel, testtel ilyesmi, na ez fog itt is történni).

Mossuk meg a csirkecombokat (én filézettet vettem), és vágjuk fel kb. ekkora darabokra.




Ha ez megvan, mehet a pácba...


... és aztán a hűtőbe. Pár órát hagyjuk így, hogy átvegye az ízeket.

A pácolt csirke sütése előtt nézzük meg a fűszersó zacskóját: amit én használok, az nem tartalmaz sót, így sütéskor, mikor a serpenyőbe teszem, kb. 1-1,5 csipet sót szórok a húsokra (csak arra ami a serpenyőben van).


Először fólia alatt szoktam sütni, olyan 4-5-ös fokozaton, hogy jól átpuhuljon a hús. Mivel nem vagyok egy konyhatündér, én mindig felvágom a húst és megnézem, hogy átsült-e. A csirke hamar puhul, nem kell sok idő a sütéshez. Ha átsült (belül is fehér), emeljük fel magas hőfokra és pirítsuk meg a külsejét is. Ha valaki csípősen szereti, sütéskor chiliport is szórhat a serpenyőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+