2011. november 8., kedd

Madártej



Életem legeslegelső madárteje, és SIKERÜLT. Ez volt az egyik olyan recept, amitől mindig is paráztam. De Norbi, az én googleguru, blogsegítő barátom bedobta, hogy a madártejnek feltétlen a blogon a helye. Ráadásul hétvégén szülinapja volt, szóval muszáj volt megpróbálnom. Így felhívtam anyukámat....


Hozzávalók

1 liter tej
5 tojás
4 zacskó vaníliás cukor
3 evőkanál cukor a tojásfehérjéhez
10 teáskanál cukor a tejhez
1,5 csapott teáskanál vanília puding


A tojásokat válasszuk szét. A sárgája mehet egy nagyobb tálba, amibe belefér majd a liter tej is. A fehérjéket pedig egy olyan edénybe tegyük, amiben habbá tudjuk verni.


Tegyünk fel fél lábosnyi vizet a tűzre (fel kell forralni). A tojásfehérjékhez adjuk hozzá a 3 evőkanál cukrot és verjük kemény habbá.


Ha forr a víz, vegyük vissza olyan 5-ös fokozatra és szaggassuk bele a tojásfehérjét. Olyan jó nagy evőkanál méretű magas galuskákat szaggassunk, mert mikor kivesszük össze fog kicsit esni.
Egyszerre ne tegyünk bele sokat, mert meg fog nőni. Mutatom:

Ilyen volt.

Ilyen lett.

Kb. 1-2 percig legyen benne, aztán fordítsuk meg, úgy is hagyjuk benne picit és szedhetjük is ki.

Ő egy másik utat választott.

Ha ezzel végeztünk, kb. ennyi lett belőle.


Most jöhet a madártej leve. Ehhez a tojássárgákat keverjük el jó alaposan a 10 teáskanál cukorral és a vaníliás cukorral. Ha ez megvan, tegyük hozzá a 2 teáskanál pudingport, dolgozzuk el csomómentesre és lassan adagoljuk hozzá a tejet. Tegyük fel a tűzre és kezdjük el főzni. Ha már kezd picit sűrűsödni, le is vehetjük.


Nem kell besűríteni, maradjon folyós az állaga. Legalább is én így szeretem. Mehet egy edénybe, a tetejére tegyük rá a tojáshabokat.


A madártejet lehűtve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+