2013. augusztus 16., péntek

Áfonyaszósz



Az utóbbi időben hétvégente többször is belefutottam a TV Paprikán Az én kis kertem című műsorba, amiben Annabel Langbein főz, Új-Zélandon, kertes "házikójában", olyan panorámával, hogy az embernek rögtön kedve támad repülőjegyet foglalni (Ákos, ez a Te magas labdád). 
Minden adásban egy teljes menüsort főz meg a vendégeinek, de mindig készít valami kis apróságot is, amit aztán nem lehet a weboldalán megtalálni. Ez az áfonyaszósz is ilyen, a TV műsorban benne volt, de a weben már nem találtam meg. Természetesen, mikor a műsort nézem, sosem jegyzetelek, így előfordulhat, hogy nem pont úgy készítettem el, ahogyan ő csinálta.


Hozzávalók

25 dkg áfonya
fél citrom leve
1 teáskanál liszt
1 evőkanál cukor (de persze ez ízlés és gyümölcs függvénye is)

Az áfonyákat mossuk meg majd kicsit összenyomkodva tegyük bele egy lábosba. Nem kell félbevágni őket, egyszerűen csak vegyünk egy marékkal a kezünkbe, nyomjuk össze, majd mehet is a lábosba. Facsarjuk rá a citrom levét.


Közepes lángon kezdjük el főzni. Közben kevergessük, nehogy leégjen az alja. Nagyon hamar levet fog ereszteni, kb. 5 perc után már így néz ki:


Kóstoljuk meg, és ha szükséges adjuk hozzá a cukrot is. Keverjük el benne, majd szórjuk rá a lisztet. Keverjük ki csomómentesre és már készen is vagyunk. Kb. 10 perc alatt készül el.

Tapasztalat: a fakanál olyan lila lett tőle, mint a fotón.

Mi túrós palacsintával ettünk, de szerintem sajttortákhoz is finom lehet.

2 megjegyzés:

  1. Hű, mész Új-Zélandra? De izgi! :P

    Amúgy az áfonyák összenyomása jó ötletnek tűnik, még sosem jutott eszembe, pedig párszor már csináltam áfonyaszószt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, oda biztosan nem, vagy csak nem tudok róla :)

      Törlés

Google+