2013. január 27., vasárnap

Tejfölös gombaleves



Nem vagyok egy nagy levesfogyasztó, de anyukám gombalevese az egyik kedvencem. A héten gondoltam egy merészet, és megpróbáltam reprodukálni. Persze első alkalommal felsültem. A gomba mennyisége egy tányérra való volt, a leve viszont vagy négy tányérra is elég lett volna. 
Második nekifutásra már okosabb voltam, így az eredmény sem maradt el.


Hozzávalók (2 tányérhoz)

25 dkg gomba
negyed fej vöröshagyma
2 db sárgarépa
1 db fehérrépa
kis darab karalábé

bors
olaj
pirospaprika
esetleg leveskocka
1 evőkanál tejföl
liszt


Előkészületek

A gombát mossuk meg, a hibás részeket vágjuk ki belőle, majd vágjuk fel szeletekre. 
A zöldségeket mossuk- és hámozzuk meg, majd a sárgarépát karikázzuk fel. Én nem szeretem a fehérrépát, ezért azt csak félbe szoktam vágni, hogy tálaláskor könnyen ki tudjam halászni a levesből. A karalábéból vágjunk ki egy kisebb darabot (kb. 4x4).


A hagymát vágjuk fel apróra. A lábos aljára tegyünk egy kevés olajat, egy csapott teáskanál sót, kevés borsot, szórjuk rá a hagymát és kezdjük el takarékon pirítani.


Amikor a hagyma már üveges, szórják rá a zöldségeket és továbbra is alacsony lángon forgassuk át őket a hagymában.

Pár perc után szórjunk rá pirospaprikát (én. kb. két csapott teáskanállal tettem), forgassuk át, majd öntsük rá a gombát.

Eddig az első próbálkozásnál is eljutottam, de akkor rengeteg vizet öntöttem rá, így most csak annyit adtam hozzá, hogy a gombákat kicsit több, mint a feléig ellepje. (Aki szeretne bele leveskockát is tenni, az most adja hozzá - elég egy lecsípett darab is belőle.)


Fedő alatt közepes lángon addig főztem, amíg a zöldségek megpuhultak. Ennyi idő alatt a gomba is szépen összeesett és levet eresztett.


Adjunk hozzá egy kevés vizet még, ha nagyon sűrű lenne (nálam az egy pohár volt még pluszban).

A habaráshoz egy evőkanál tejfölben csomómentesre kevertem egy mokkáskanálnyi lisztet. A leves levéből átmertem egy merőkanállal a tejfölbe, összekevertem, majd visszaöntöttem az egészet a lábosba és felforraltam. A végén még sózzunk után, ha szükség van rá. A tetejére szórhatunk apróra vágott petrezselymet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+