2013. január 7., hétfő

Almás pite




Az almás pite készítésbe kb. 1 évvel ezelőtt vágtam bele. A tészta receptje természetesen anyukámtól van, a töltelék ötletét viszont Zoli találta egy főzőoldalon. 
Annyi még mondanék, hogy én mindenkihez képest savanyúan szeretem a pitét. Szerintem akkor jó, ha az almán nincs cukor, vagy csak nagyon minimális.


Hozzávalók

A tésztához

25 dkg margarin/vaj
1 evőkanál tejföl
1 csomag sütőpor
1 egész tojás
1 evőkanál cukor
egy csipet só
kb. 50 dkg liszt

A töltelékhez

8 db normál méretű alma
(ennyitől vastag réteg tölteléket kapunk)
1-2 csomag vaníliás cukor
1 citrom leve
1 teáskanál vaníliás pudingpor
fahéj

1 tojás a lekenéshez

A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze. Akkor jó, ha szép, puha, de nem ragacsos tésztát kapunk. Válasszuk szét két egyforma darabra a tésztát és gyúrjunk belőle gombócot.

Fogjunk egy 27 cm átmérőjű tortaformát. Tegyünk az aljába sütőpapírt, majd kenjük ki margarinnal a papírt és a tortaforma oldalát is. Az egyik tésztát nyújtsuk ki kicsit nagyobbra mint a forma alja. Helyezzük bele a tésztát a formába úgy, hogy a tésztának pereme/fala is legyen (2 cm magas kb.)



Szurkáljuk meg a tésztát egy villával.

Az almát hámozzuk meg és reszeljük le egy lábosba. A levét nem kell kifacsarni! Szórjunk rá a cukrot (aki édesen szereti, az tegyen rá többet), a pudingport, majd facsarjuk rá a citrom levét. Szórjunk rá őrölt fahéjat is. Én a fahéjat találomra szoktam szórni, csapott teáskanál szerintem elég rá. Jó alaposan keverjük el az egészet, majd lassú tűzön főzzük egy kicsit. Nálam ez kb. 5 maximum 10 perc szokott lenni. 
Nem baj, ha almalé (ahogy anyukám mondja almuska :) marad rajta, mert a puding fel fogja szívni sütés közben.


Merjük rá a tölteléket a tésztára. Anyukám szokott az alma alá zsemlemorzsát is tenni azért, hogy az alma ne áztassa el a tésztát. Én ezt mindig elfelejtem, de e nélkül sem szokott gond lenni. 
Igazítsuk el az almát egyenletesen. A másik tésztát is nyújtsuk ki kör alakúra, és borítsuk be vele az almát.



Kenjük le az egészet egy felvert tojással, majd a tetejét is szurkáljuk be villával. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 percig süssük.


5 megjegyzés:

  1. Ez marha jól néz ki, ha előre szólsz, hogy vasárnap ilyet sütsz, inkább aznap mentem volna hozzátok:)

    VálaszTörlés
  2. Még egy ilyen, és leiratkozom a blogodról. Még tíz kiló feleslegem van.
    Amúgy én baracklekvárt is szoktam tenni a pitetöltelékbe, most, hogy mondod, nagyon régen sütöttem már...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boriska, gondolj arra, hogy kevesebb van előtted, mint mögötted :)
      Amúgy ebben alig van cukor ;) (én mindig ezzel nyugtatom magamat).

      Törlés
  3. nagyon szép lett... még nem láttam ilyen formában készíteni, de határozottan tetszik. Stahl Juditnak van egy hasonló receptje: diós-mákos bejglitorta. Készülök már egy ideje, hogy kipróbáljam. Ez az:
    http://tv2.hu/musoraink/stahl_konyhaja/38059_dios-makos_bejglitorta.html#

    (Nóri)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én Fatimától láttam szilveszterkor kerek formában sült pitét, de az ő formája jobb volt, mert hullámos volt a széle. Akkor találtam ki, hogy megpróbálom én is így, és nagyon bejött :)

      Megnéztem a linket, és ötletes nagyon, hogy egy tésztaréteg is van pluszban. Ez tetszett :) Szólj, ha megsütöd!

      És ha más sütés, mikor csináljuk meg a répatortádat? Már nagyon szeretném kitenni? :)

      Törlés

Google+