2012. február 5., vasárnap

Csirkehúsos tortilla tekercs



Jöjjön újra egy gyorsan elkészíthető, jól melegíthető étel a hétköznapokra. Mivel fagyasztható is, ezért méretes adagot készítettem belőle. Ha valaki még ne tudná, arra gyúrók, hogy végre legyen egy hét, amikor nem kell semmit sem főznöm.


Tortilla tészta

Erre több alternatívát is tudok ajánlani :)

  • Ha valaki nem akar ezzel vacakolni, akkor irány a bolt. Négy darabos kiszerelésben beszerezhető a pékáruk polcáról, árban viszont igen húzós, 800 Ft körül kapható. Ami röhejes, tekintettel arra, hogy vízből és lisztből készül.
  • A másik opció, hogy bemegyünk a török étkezdékbe és veszünk ott. Tündi barátnőmtől származik az infó, miszerint 50 Ft/db áron kapható a tekercs (Budapest).
  • És jöjjön az én verzióm: készítsük el magunk. Olcsó és pofon egyszerű.


Hozzávalók 4 db-hoz

15 dkg búzaliszt
1 dl langyos víz
2 teáskanál olíva- vagy étolaj

A hozzávalókat gyúrjuk össze egy buciba. Ha nagyon ragadna, akkor adjuk hozzá még egy kis lisztet. Sodorjuk hengerre és vágjuk négy egyenlő darabra.


Gyúrjunk négy kis gombócot és kezdhetjük is kör alakúra nyújtani. Nagyon vékonyra, szinte áttetszőre kell kinyújtani.

Becsapós a fotó, ez csak egy serpenyő méretű tekercs lesz.
Ha ezzel megvagyunk fogjunk egy teflon serpenyőt és közepes lángon süssük meg a tésztákat.


Zsiradék nem kell alá, csak fektessük bele a serpenyőbe és mindkét oldalát kb. 30 mp-ig süssük.Ha sikerült nagyon vékonyra nyújtanunk, akkor tényleg nem kell több.

Ha ilyen, akkor már meg lehet fordítani.
És a végeredmény:



Hozzávalók az öntethez

1 nagy pohár tejföl
1 gerezd fokhagyma

Az összeállításkor a tekercset én fokhagymás tejföllel szoktam megkenni és a tetejére is azt teszek (mi mást?). Ehhez fogjunk egy nagy tejfölt, keverjük el simára és adjunk hozzá egy gerezd apróra vágott fokhagymát. Keverjük el és kevés vízzel hígítsuk (egy-két korty).


És most jöhet a hús.

Hozzávalók

70 dkg filézett csirkecomb
1 mexikói mix konzerv (kukorica, zöldborsó, paprika)
1 paradicsomkonzerv (nem sűrítmény, hanem kockázott paradicsom)
Ha nyáron készítjük, akkor használjunk friss paradicsomot, paprikát. Én télen ezeket nem szeretem, ezért is maradtam a konzervnél.
1 fej vöröshagyma

bors
1 teáskanál pirospaprika
görög fűszerkeverék


A hagymát vágjuk apró darabokra és kevés olajon pirítsuk meg. Szórjunk rá két csipet sót és kevés borsot.



Ha a hagyma már üveges, átlátszó, tegyük rá a felkockázott csirkehúst. Pirítsuk meg a húst, forgassuk addig, míg ki nem fehéredik. Ekkor öntsük fel kevés vízzel. Nem kell sok, mert később sem kell hogy leve legyen. Szórjunk rá kevés pirospaprikát és görögös fűszerkeveréket, majd fedő alatt, alacsony lángon főzzük.


Kb. 5 perc után kanalazzuk hozzá a paradicsomot. Ki mennyit szeret: én szeretem, de a konzerv paradicsomnak azért elég édes íze van, így kicsit több mint a felét adtam hozzá. Adjuk hozzá a mexikói mixet is és főzzük addig, amíg a hús finom puha nem lesz.


Ha sok lé lett rajta, mint nekem, akkor fedő nélkül, közepes lángon addig főzzük, míg el nem párolog a leve.

Ezzel készen is vagyunk, kezdődhet a tortilla tekercs összeállítása. Szerintem érdemes frissen csinálni, hogy ne ázzon szét a tészta. Fogjunk egy tekercset, kenjük be a fokhagymás tejföllel, tegyünk rá 3-4 kanál húst és tekerjük fel.
A tetejére szintén tegyünk tejfölt esetleg reszelt sajtot.

Ennél azért több húst tegyünk :)

2 megjegyzés:

  1. Marha jól néz ki. Kár, hogy mostanában megpróbálom minimalizálni a húsfogyasztást.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem zöldségesen, hús nélkül is jó lehet. Jól befűszerezett zöldségekkel, meg sok fokhagymás tejföllel biztosan finom!

    VálaszTörlés

Google+