2014. június 19., csütörtök

Meggyes-kekszes hideg desszert



Ezt a desszertet még múlt héten, a nagy hőség idején találtam. Rögtön lecsaptam rá, mivel nem kell hozzá sütőt kapcsolni, savanyú és még hideg is. Ennél jobbat el sem tudtam képzelni a 27 fokos lakásban. Beszereztem a hozzávalókat, majd egy hét múlva el is készítettem :)
Kicsit a saját szám ízére módosítottam a receptet, aminek az eredetije itt található:
http://www.egycsipet.hu/2013/06/meggyes-sajttorta-poharban.html


Hozzávalók (4 adag)

Meggy
0,5 kg meggy
8 dkg cukor
1 evőkanál rum (nálam ez most csak aroma volt)
1 teáskanál fahéj

Keksz
1 csomag (nálam Milka) csokis keksz (vagy más típusú csokidarabos keksz) az eredeti recept csak 6 dkg-ot ír, én kb. 20-at tettem bele
1-2 evőkanál vaj

Krém
25 dkg mascarpone
2 dl habtejszín
vanília aroma
2 teáskanál cukor (vagy ízlés szerint)

Első körben a meggyet kimagoztam, majd a cukorral, fahéjjal, rummal együtt feltettem főni közepes lángon kb. 10 percre. Kevergessük, és nézzünk rá időnként, nehogy leégjen. Amúgy a recept eredetije szerint áztatni kellett volna a meggyet egy napig, de mi ennél türelmetlenebbek voltunk :)

Amíg a meggy elkészült, addig előkészítettem a kekszet is. Összetörtem kis darabokra. A vajat felolvasztottam egy serpenyőbe, rászórtam a kekszet, jól átforgattam, majd amikor átmelegedett le is zártam. Figyeljünk erre is oda, mert nagyon hamar oda tud kapni (nekem persze kicsit sikerült odaégetnem). Amúgy az eredeti recept sütőben sütést javasolt, de a lakás klímájára való tekintettel sütőbekapcsolási tilalom volt nálunk.

Már csak a krém volt hátra. A tejszínt habbá vertem, majd hozzáadtam a cukrot és a mascarpone-t.

Ezzel meg is volt az összes hozzávaló, már csak rétegezni kellett.


Alulra kekszet tettem a poharakba, meglocsoltam a meggy levével, majd mertem rá krémet, arra pedig meggyet szórtam. Addig folytattam a rétegezést, amíg meg nem telt a pohár. A tetejét még meglocsoltam a meggy levével, hogy szépen le tudjon folyni a pohár aljáig. 

Fogyasztás előtt fél napra tegyük hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+