2013. október 20., vasárnap

(Rántott) csirkemell paradicsommal és mozzarellával



Mostanában egyre többször készítek el olyan ételeket, amit főzős műsorokban látok. Korábban szinte soha nem álltam neki ezek alapján főzni, mert nagyon bonyolultak vagy időigényesek voltak a receptek, de az is sokszor előfordult, hogy a hozzávalók voltak túl drágák egy kísérletezéshez. Jobban szeretem az egyszerű, gyorsan elkészíthető recepteket, amikhez nem kellenek extra hozzávalók. Ez vagyok én, és úgy látom, hogy a mostani főzőműsorok nekem kedveznek. Egyre több olyan műsor van, ahol a cél az, hogy főzzünk gyorsan, egyszerűen, 30 perc alatt. 
A mostani recept is egy ilyen, semmi extra, de kicsit azért mégis más. Ezt az ételt Gordon Ramsay egyik műsorában készítették el, de a recept linkjét a neten már nem találtam. 


Hozzávalók

1 csirkemell
tojás
liszt
zsemlemorzsa

olaj
2 paradicsom
oregánó
mozzarella

A húst vágjuk fel szeletekre. Mossuk meg, sózzuk és panírozzuk be. Akinek szüksége van a panírozás részleteire az itt találja.

Ha a húst bepaníroztuk, kezdjük el kisütni forró olajban. (Én végig közepes lángon sütöttem.) Amíg elkészülnek a rántott húsok, készüljünk elő a következő lépéshez. 

A paradicsomot mossuk meg,vágjuk fel cikkekre. Tegyünk kb. 1 teáskanálnyi olíva olajat egy serpenyőbe, forrósítsuk fel, majd tegyük bele a paradicsomot és szórjuk meg oregánóval.


Forgassuk át kb. 2 percen keresztül, majd le is zárhatjuk alatta a tűzhelyet. Vágjuk fel szeletekre a mozzarellát (mi két nagy darab mozzareállt vettünk) és tegyük félre a paradicsommal együtt. 

Melegítsük elő a sütőt maximum hőmérsékletre.
Amikor a húsok kisültek szedjük ki őket szalvétára és várjuk meg, amíg az olaj kicsit lecsöpög róluk. Szedjük át az összes húst egy tepsibe.


Osszuk el a szeleteken a paradicsomot, majd helyezzük rá a sajtot a paradicsomokra.


Tegyük be 8 percre a sütőbe és már fogyaszthatjuk is.
A recept nevében azért tettem zárójelbe, hogy rántott, mert akinek nincs kedve vesződni a panírozással, az csak simán süsse elő a csirkét egy serpenyőben. Ilyenkor elég sózni és borsozni a húst, majd mehet szintén egy tepsibe, paradicsom, mozzarella a tetejére és 8 perc múlva ár ehet is.

2 megjegyzés:

  1. jónak tűnik, kipróbálom majd... :)

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom mennyire érdemes amúgy kirántani. A paradicsom leve miatt a panír végül puha lett és így rántva elég laktató is volt az egész. Lehet, hogy nem érdemes vesződni a panírozással :)

    VálaszTörlés

Google+