2013. szeptember 29., vasárnap

Túrós csusza házi tésztából, sütőben sütve



Már régóta terveztem, hogy kipróbálom milyen a túrós tészta, ha sütőben sül. Kicsit csavartam is még rajta, mert a tésztát is mi csináltuk hozzá. A végeredmény finom volt, de rá kellett jönnöm, hogy nekem az a finom a túrós tésztában, ha a túró és a tejföl hidegen kerül a meleg tésztára. Nekem a hideg-meleg kombinációtól lesz igazán finom.


Hozzávalók

20 dkg liszt
2 tojás
egy teáskanál só
25 dkg túró
szalonna
tejföl


A lisztet, a sót és a tojást tegyük egy tálba és gyúrjuk addig, amíg szép, sima tésztát nem kapunk belőle. Ha nagyon nem akarna összeállni, akkor adjunk hozzá egy kevés vizet is. Ez megint csak izommunka a javából, de tényleg megéri, mert a házi tészta sokkal finomabb, mint a bolti. Ha valakinek még sincs kedve, ideje bajlódni vele, akkor használjon bolti tésztát. Ebben az esetben a tésztát előre meg kell főzni. Házi tészta esetében erre nincsen szükség.

A meggyúrt tésztát mi be szoktuk tenni fél órára a hűtőbe pihenni (fóliába csomagolva), de ezt a lépést ki is lehet hagyni. 

A tésztát szép vékonyra kell kinyújtani. Ehhez szedjük két vagy három darabba és sodrófával vagy tésztanyújtó géppel nyújtsuk ki, olyan vékonyra, amennyire csak tudjuk. Ehhez én tésztanyújtó gépet szoktam használni, amivel gyorsan abszolválható ez a feladat.

Ez a mi kis tésztanyújtó gépünk.


Ez pedig a végeredmény.

A kinyújtott tésztát hagyjuk fél órán át pihenni. Amíg pihen, addig kockázzuk fel a szalonnát és takarék lángon süssük ki a zsírját. Nem kell teljesen készre sütni, mert a sütőben sütve is veszít még a zsírtartalmából, így kb. akkor kapcsoljuk le alatta a lángot, amikor már üvegesre sült, de még nem pirult meg teljesen.


Ha ezzel megvagyunk, kezdjük el összeállítani egy kivajazott jénaiban a csuszát. A tésztát tépkedjük szét kisebb darabokra. Nem kell egyformának lenni, csak ahogy esik, úgy puffan alapon csináljuk. Ne legyen nagyon apró sem. Tegyünk egy réteget a jénai aljába belőle. 


Szórjunk rá túrót (kevesebbet, mint amit én tettem), locsoljunk rá egy kevés tejfölt, majd szórjunk rá egy keveset a szalonnából is. Jöhet rá egy újabb adag tészta. Folytassuk a rétegezést addig, amíg minden hozzávaló elfogy. 


A tetejére mindig tészta kerüljön. Ezt kenjük meg tejföllel és szórjunk rá szalonnát is. 


190 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percig süssük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+