2012. január 29., vasárnap

Túrós kosárkák


Újabban rákaptam a bolti leveles tésztára, próbálgatom mi mindenre jó. Húsos recept már került fel a blogra, így jöjjön most egy édes próbálkozásom. Régebben többször készítettem már túrós batyut kelt tésztából, még a blog előtti időkben. A mostani recept végeredménye nagyon hasonlít a túrós batyuhoz, de sokkal gyorsabban megvan.


Hozzávalók

1 csomag leveles tészta (a 400 g-ból 11 kosarat lehet kihozni, a 275 g-ból 8-at)
25 dkg túró
1 tojás
1 kanál tejföl
1 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál porcukor
rum
mazsola
citromlé vagy citrom
margarin a kikenéséhez
muffin forma

A mazsolát áztassuk be rumos vízbe. A margarinnal kenjük ki a sütőformát. A sütőt pedig kapcsoljuk be 200 fokra.
A leveles tésztát kockázzuk fel egyforma, nagyobb darabokra.


Fogjunk egy kockát, téglalapot, melyik hogy sikerült, és igazítsuk bele a sütőformába. A tetején ki kell lógnia a tésztának, valahogy így:


Csináljuk meg ezt az összes mélyedésben.

A túrót a tojás sárgájával (a fehérjét ne dobjuk ki, habbá kell majd verni), a tejföllel és a cukrokkal keverjük el. Tegyük bele a mazsolákat. Adjunk hozzá egy kevés citromlét és jól dolgozzuk el. A tojás fehérjét verjük kemény habbá és adjuk hozzá a túróhoz.


Kezdhetjük a kosarak töltését. Kb. egy evőkanál túró jut minden kosárba, de ez elég is.


Ha ezzel megvagyunk, le kell zárni a kosarakat. Fogjuk össze a tészta négy sarkát és csavarjunk rajta egyet.


Csináljuk meg a műveletet az összes kosárral. A tészta tetejét kenjük meg: én ehhez tejfölt használtam, mert nem akartam ezért felütni egy tojást. De ha valakinek az szimpatikusabb, kenheti tojással is. Meg is vagyunk, mehet a sütőbe, nálam 200 fokra, kb. 20 percre.

Ilyen amikor megsült.
Nővérem találmánya, hogy a még forró tésztát ketté vágta, tett bele egy kis csokit, visszazárta és megvárta amíg felolvad a csoki. Ha valaki szeretne bele csokit is tenni, akkor sütés előtt tegyen egy kocka étcsokit a túróba, mielőtt lezárja a kosarat.

Porcukorral meghintve vagy a nélkül tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Nyamm, életem párja előtt meglobogtattam a linket, hogy ilyet csináljon nekem, és hajlandó volt rá! A miénk nem lett ilyen szép, de nagyon finom. Sajnos csak volt.

    VálaszTörlés
  2. Dobpergés, cintányér!!!!!! Az első, aki főzött is a blog alapján, és siker lett a vége!!! Köszi! köszi! Este nekem is kell gyártanom egy kört, nehogy már megromoljon a tészta...az nem lenne túl jó...

    VálaszTörlés

Google+