2011. október 15., szombat

Reszelt kakaós-túrós sütemény




Első receptként legyen itt az egyik kedvenc túrós süteményem, melyet ráadásul most először készítettem el. A recept anyukám cetlikre írt gyűjteményéből való, melynek kereséséhez az alábbi instrukciókat kaptam: "- Egy kis méretű, kockás papírt keress!"


Hozzávalók a tésztához


40 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
3 evőkanál kakaó (keserű kakaópor, nem instant!!!)
1 kocka sütőmargarin
1 tojás sárgája
15 dkg cukor
kb. 2 cl tej - ha nem állna össze a tészta

Az összes hozzávalót egy nagy tálba tesszük. A tojásfehérjét ne öntsük ki, mert a töltelékhez szükség lesz rá (olyan edénybe tegyük, amiben aztán habbá tudjuk verni). A margarint kétféleképp adhatjuk a tésztához: vagy nagylyukú reszelőn a tésztához reszeljük, vagy kockákra vágva kicsit megmikrózzuk (ne legyen folyós!). Mivel én lusta vagyok, ezért a mikrós verziót választottam, majd nekiálltam összegyúrni a tésztát, ami 5 perc után így nézett ki:
Igen, a szép rózsaszín zokni az enyém :)

Tovább gyúrtam és gyúrtam, aminek a következménye az lett, hogy 10 perc után még mindig csak így nézett ki:

Ekkor untam meg a dolgot és elővettem a 2 cl tejet. Tényleg nem kell hozzá több. Ééééés ez lett belőle:


A fényességét a folpack adja, amibe csomagolni kell. A tészta most már mehet a fagyasztóba. A cél, hogy jól megdermedjen, és könnyebb legyen reszelni (ezért reszelt túrós sütemény). Jöhet a töltelék!

Hozzávalók a töltelékhez


3 csomag túró (25 dkg)
3 tojás
20 dkg cukor
citromlé-és héj
mazsola
sütőrum

Kb. két marok mazsolát víz és sütőrum keverékébe beáztatunk (lepje el a mazsolákat). A 3 tojás sárgáját a 20 dkg cukorral elkeverjük (akkor jó, ha kis hólyagok jelennek meg a massza tetején). A tojásfehérjét a tésztánál megmaradt fehérjéhez adjuk és egyelőre még félre rakjuk. A cukros, tojásos masszába belemorzsoljuk a túrókat, összekeverjük, és a citrom levével ízesítjük. Érdemes fokozatosan csinálni, nehogy aztán túl savanyú legyen. Kóstolgassuk, ha valakinek nem elég édes, ezen még most segíthet. Mehet hozzá egy kis vanília aroma vagy vaníliás cukor is. A tojásfehérjéből kemény habot verünk (ha fejre állítjuk az edényt, a hab nem folyik ki belőle), majd a lecsepegtetett mazsolákkal együtt a túróhoz adjuk.

Jöhet a sütemény összeállítása: a tészta felét a tepsi (gáztepsi) aljára reszeljük. Erre ráterítjük a túrót, majd a tetejére ráreszeljük a tészta másik felét.
Nekem villany sütőm van, ezt 210 fokra előmelegítettem (250 a max.) Negyed óra sütés után, ugyan ilyen hőfokon légkeverésre állítottam, és így sütöttem még negyed órát. Kihűlés után szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google+